06 - 811 626 11 marcel@logticom.nl
Selecteer een pagina

Dit bericht schrijf ik om te onderzoeken of ik op korte termijn hoog kan scoren in Google op de zoekwoorden: Hoog in Google Zwolle.  De komende periode ga ik bijhouden hoeveel bezoekers op deze pagina terecht komen die gezocht hebben op deze zoekwoorden en op welke positie ik sta in Google.

In vergelijking met bijvoorbeeld “Hoog in Google” wordt er niet veel gezocht op “Hoog in Google Zwolle”. Daarentegen is de concurrentie op deze combinatie zoekwoorden een stuk minder. Een andere positieve bijkomstigheid is dat als mensen zoeken op een combinatie met daarin het woord Zwolle op zoek zijn naar een bedrijf of adviseur in de omgeving van Zwolle en dit is dan natuurlijk ook vaak het geval bij de gevonden websites.

Samengevat betekent het dus dat als de concurrentie een stuk minder is het makkelijker is om hoog te scoren in Google. Hiernaast zijn de bezoekers die je website bezoeken vaak gerichter op zoek en is de conversie hoger. Een nadeel is dat er minder mensen op zoeken en de totale aantallen een stuk lager zijn.

Maar wat heb je liever? 100 mensen die je winkel binnenkomen lopen en allemaal niets kopen of 5 mensen die je winkel binnen komen lopen waarvan er 3 met een product de winkel uitgaan?