06 - 811 626 11 marcel@logticom.nl
Selecteer een pagina

Ik heb net een video gekeken op SEOmoz.org en hierin werd verteld dat van alle zoekopdrachten die dagelijks bij Google worden ingevoerd er 20{cbcd0de20ec0073995e99f7ce74c7c97e648ec145f53d43c1c4622520dadc0be} nog nooit eerder zijn ingevoerd!!! Dit percentage vind ik verbazingwekkend hoog. Het betekent dat mensen vaak op “long tail” zoektermen zoeken in plaats van “fat head” zoektermen en er dag na dag toch steeds weer 20{cbcd0de20ec0073995e99f7ce74c7c97e648ec145f53d43c1c4622520dadc0be} van de zoekopdrachten helemaal nieuw zijn.

Fat head zoekterm: auto kopen
Long tail zoekterm: volkswagen polo met bouwjaar 2008 kopen

Dit is waarschijnlijk ook één van de redenen dat “niche websites” steeds meer in opkomst zijn hier in Nederland. Een “niche website” is een website in een bepaalde niche waarmee het veel makkelijker is om hoog te scoren in Google. Doordat je veel informatie op een website plaatst over een bepaald onderwerp kun je dus makkelijker (bijvoorbeeld) 1000 bezoekers per dag krijgen dan wanneer je informatie plaatst over een algemeen onderwerp waar veel concurrentie is.

Binnenkort ga ik een artikel plaatsen over één van de niche websites waar ik mee aan het testen ben, dus hou deze website in de gaten.

Heb je zelf ervaringen met “long tail keywords” of met “niche websites”? Dan kun kun je hieronder een reactie achter laten.

PS: De video die ik heb bekeken op SEOmoz is hier te vinden: http://www.seomoz.org/blog/how-big-is-your-long-tail-whiteboard-friday