06 - 811 626 11 marcel@logticom.nl


Mijn website Styliste Opleiding heeft een paar dagen geleden een sprong gemaakt van de 7e naar de 3e positie in Google! Op een derde positie ga ik natuurlijk meer bezoekers ontvangen en voor mijn niche website is dat natuurlijk niet verkeerd! Maar waar heb ik deze sprong van 4 posities aan te danken?

Werkzaamheden tot dusver

De website heb ik eind september online gezet met behulp van WordPress nadat ik een aantal artikelen over dit onderwerp heb geschreven. Nadat de website geranked was door Google op een 10e positie (net op de eerste pagina), ben ik backlinks gaan verzamelen. Het verzamelen van backlinks is te zien in de resultaten, aangezien de website eind oktober al een sprong heeft gemaakt naar de 6e positie.

De laatste weken heb ik niks meer aan de website gedaan, maar 3 dagen geleden heb ik 3 extra artikelen geschreven en toegevoegd aan de website om te monitoren of de website hierdoor verder gaat stijgen in Google… Gisteren heb ik de posities van mijn website in Google bekeken met Market Samurai en kwam tot de ontdekking dat de website binnen 2 dagen al met 4 posities is gestegen!

Hoe nu verder

Het kan natuurlijk een samenloop van omstandigheden zijn en dat de stijging in Google niet (100%) een rechtstreeks resultaat is van de 3 nieuwe artikelen. Het is mijn inziens wel erg opvallend dat er zo snel zo’n mooie stijging gerealiseerd is. Om het effect van het toevoegen van content aan een niche website nog beter te monitoren ga ik binnenkort hetzelfde doen voor een andere website. Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Heb je een op- of aanmerking op dit artikel? Laat dan hieronder een reactie achter. Ik hoor graag jouw mening!